Spraakproblemen
Bij spraakproblemen is het allereerst belangrijk om na te gaan of er gebruik wordt gemaakt van telecomuter mode of roadwarrior mode.
Telecomuter mode: Bij telecomuter mode staat er een IP toestel naast de computer waar alle gesprekken op uitkomen. Eventueel met een headset aangesloten op het toestel.
Roadwarrior mode: Bij roadwarrior mode zit er een (USB) headset direct op de PC aangesloten zonder tussenkomst van een IP toestel.
Spraakproblemen met Telecomuter mode zijn meestal gerelateerd aan het toestel of aan de PBX. Bij problemen met de spraak is het verstandig de volgende punten te controleren.
- Is de configuratie van de callback extensie en/of attendant in Connecsy correct?
- Doet het probleem zich voor als er een ander toestel word geconfigureerd op de Connecsy?
Controleer eventueel met een trace op de Avaya of alles in orde is.
Spraakproblemen met Roadwarrior mode zijn meestal gerelateerd aan het netwerk. Bij problemen met de spraak is het verstandig de volgende punten te controleren.
- Is de juiste headset driver geïnstalleerd.
- Is de configuratie van de headset in Connecsy correct?
- Functioneert de (USB) headset wel correct met andere applicaties (Zowel de speakers als microfoon)?
- Zijn er mogelijke virusscanners op de PC of het netwerk die het e.e.a. kunnen blokkeren?
- Ondersteunt de netwerkkaart QoS en staat dit ingeschakeld?
- Zet Autostart in de PBX op ‘No’.
- Zet Autohold in de PBX op ‘Yes’.
- Zet Hairpinning in de PBX op ‘No’.
- Zet Direct IP in de PBX op ‘No’.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.