Mitel 6900 SIP Upgrade (Mitel platforms only)
Beste reseller,
Sinds begin Augustus 2017 zijn de Mitel 6900 IP terminals ook geschikt voor de diverse Mitel platformen.
Hiervoor is het wel van belang dat de origineel af fabriek ingeladen Minet firmware (voor de MiVoice Business) wordt overschreven met de 'open' SIP firmware welke vanaf 10-08-2017 algemeen beschikbaar is gekomen.
Vanaf een bepaalde minimale hardware/firmware versie wordt deze automatisch geladen als u de toestellen wil gaan gebruiken op een Mitel MiVoice 400, MiVoice 5000 of MiVoice MX-ONE call manager.
Het gaat dan om de volgende toestel hardware versies:
6920 IP PHONE (50006767) - Rev 16 or greater
6930 IP PHONE (50006769) - Rev 14 or greater
6940 IP PHONE (50006770) - Rev 12 or greater
In oudere hardware versies dan bovengenoemde functioneert het ook maar dan moeten deze wel voorzien zijn van een Minet firmwareversie > 01.00.01.152.
Aangezien op het moment dat dit artikel wordt geschreven nog niet voldoende toestellen met deze hardware revisies voorradig zijn bij Mitel, is het is mogelijk dat u een bestelling bij ons plaatst en toch een of meer toestellen ontvangt met een hardwareversie die lager is dan de bovengenoemde.
Deze toestellen kunnen dan alsnog worden voorzien van de juiste Minet firmware of de SIP R5.0 firmware.
Hiervoor zijn een aantal methodes welke zijn omschreven in het service document in de bijlage van dit artikel.
Als u bij bestelling van een of meerdere toestellen aangeeft dat u deze wil gaan gebruiken op een Mitel Call manager (MiVoice 400, MiVoice 5000 of MiVoice MX-ONE platform) dan kunnen wij deze als service voor u via de Mitel RCS servers van de juiste gewenste firmware laten voorzien. (volgens de omschreven methode 4)
Zodra u de toestellen dan aansluit in een LAN met internetconnectie wordt éénmalig de juiste versie Minet firmware of SIP firmware naar het toestel gepusht.
Is er géén internetconnectie beschikbaar dan dient u de toestellen te updaten via een lokale TFTP server zoals omschreven in het document in de bijlage. (methode 1)
Heeft u naar aanleiding van dit artikel en het lezen van het document in de bijlage nog vragen dan staan onze supportdesk medewerkers graag voor u klaar.
Servicedesk BusinessCom
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.