Opvragen van de software support vervaldagen via de Partner service contract Portal
OpenScape Business systemen hebben standaard 3 jaar software support. Deze software support kan uitgebreid worden. Alle informatie over software support vind je terug op deze link
Het opvolgen van de vervaldagen van de software support kan op verschillende manieren:
- Je kan het zien op de home pagina van de OSBiz.
- Op de CLS (licentieserver) kan je de vervaldagen voor de OSBiz V2 systemen bekijken of opvragen via een rapport. Let wel: dat kan alleen voor V2 systemen. V1 systemen hebben namelijk geen OpenScape Business Software Support licentie waardoor men de vervaldag niet kan bekijken. Alle info over het opzoeken van software support vervaldagen op de CLS vind je terug op: https://televersal.zendesk.com/knowledge/articles/115000155303/nl?brand_id=1173836
- Professional en master resellers hebben toegang tot de partner service contract portal. Hierin krijg je een volledige lijst van al je systemen met de vervaldagen en dit zowel voor V1 als V2 systemen. Je kan een export maken van de systemen en je krijgt ook een mooi overzicht van de systemen die de komende drie maanden gaan verlopen of al verlopen zijn.
Tot nu toe werden er geen mails verstuurd wanneer de contracten verliepen. Vanaf begin januari zal Unify echter vanuit de Partner service contract portal mails gaan versturen drie maanden voor het verlopen van de software support en dat naar het mailadres (primaire en secundaire) dat ingesteld staat onder je accountsettings in de service contract portal. Zorg ervoor dat deze correct ingevuld zijn indien je per mail verwittigd wil worden van de vervaldagen.
Als professional of master reseller kan je ook rapporten opvragen van de informatie in de service contract portal. Je zou een export kunnen doen vanuit de service conract portal en daarmee aan de slag gaan, maar je kan ook gebruik maken van de twee pre-defined reports die Unify voorzien heeft. het voordeel hiervan is dat je per systeem ook direct het aantal user licenties kan zien dat actief is en waarvoor software support renewals aangeschaft dienen te worden.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.