Wat te doen indien de Outlook plug in van de OSBiz niet automatisch wil starten bij het starten van Outlook
Wanneer men de Outlook plug in (OLI2010) geïnstalleerd heeft op een PC of in een TS omgeving kan het gebeuren dat deze niet automatisch geladen wordt bij het opstarten van Outlook. Men kan dan eventueel de OLI2010 manueel starten vanuit de invoegtoepassingen van Outlook.
Na het manueel starten en het opnieuw opstarten van outlook zou de plug-in echter wel manueel geladen moeten worden. Zo niet, dan kunnen volgende zaken nog gecontroleerd worden:
- Controleer de volgende 4 Registery entries, ze moeten allemaal de waarde 3 hebben:
- HKCU\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins\OLI2010
- HKCU\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\Outlook\Addins\OLI2010
- HKLM\Software\Microsoft\Office\Outlook\Addins\OLI2010
- HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Office\Outlook\Addins\OLI2010
Indien dat niet het geval is moeten ze op 3 gezet worden. In geval van 32 bit versie van Office gaat het om de keys onder Software\Microsoft, in geval van 64 bit om Software\Wow6432Node.
In een TS omgeving moet je niet kijken bij HKLM, maar bij de desbetreffende user in de registery.
- In een TS omgeving waar policies gebruikt worden is het ook belangrijk om ervoor te zorgen dat er een policy bestaat waarmee de OLI2010 geladen kan en mag worden. Deze moet vaak manueel toegevoegd worden aan de policies. In het geval de policy ontbreekt kan het zijn dat het voor bepaalde users wel werkt en voor andere niet.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.